Генераторът на кадри AMD FSR 3 има способността да увеличава FPS не само в игрите, но и във видеоклиповете
С пускането на първото поколение RDNA графична архитектура, AMD реши да изостави една от функциите, която по това време все още бше част от графичния драйвер Adrenalin Software. Беше наречена AMD Fluid Motion Video и е подобна на наскоро представените AMD Fluid Motion Frames, но само за видео-съдържанието. Както се оказа, Fluid Motion Frames може да се използва и за генериране на кадри във видеоклиповете, но все още не официално.
Веднага трябва да споменем, че AMD Fluid Motion Frames (AFMF) понастоящем не е включен в официалната стабилна версия на драйвера AMD Software: Adrenalin Edition. Производителят е включил функцията като част от специален, пуснат наскоро, отделен превю-драйвер.
Какво представлява AMD Fluid Motion Frames (AFMF)?
AMD Fluid Motion Frames е генератор на кадри, подобен на този, използван в пакета от технологии за мащабиране на изображенията NVIDIA DLSS3, и служи за увеличаване на FPS. За разлика от DLSS3, който работи само с картите GeForce RTX 40-серия, решението на AMD се поддържа не само от последното поколение графични карти Radeon RX 7000, но и от предишния RX 6000. AMD Fluid Motion Video (AFMV) работи на същия принцип, но само за видео-съдържанието. Той създава „фалшиви“ кадри, осигуряващи по-гладко изображение при възпроизвеждане на видео-съдържание. AFMV беше най-полезен, когато се използва с по-старите видеоматериали с кадрова честота от 23-24 FPS.
AMD Fluid Motion Video беше първо анонсиран за драйвера AMD Catalyst Omega през 2014 г. Тогава за него беше обявена съвместимост само с видеокартите Polaris и някои модели ускорители, базирани на архитектурата GCN1. Функцията се появи официално като част от софтуера на Radeon с пускането на архитектурата GCN 2.0. Впоследствие AMD реши да не пренася поддръжката на AFMV към RDNA архитектурата.
Как да активирате и използвате AFMF?
Методът за използване на AMD Fluid Motion Frames (AFMF) като AMD Fluid Motion Video, предложен от потребителя на Reddit с ника uncycler825, е съвместим само с предварителната версия на драйвера без поддръжка на видеокартите Radeon RX 6000 (втората актуализация, наречена Patсh 2), тъй като само в него AFMF работи с Vulkan API. За да е активна тази функция се препоръчва да използвате плейъра MPC-HC с Vulkan чрез слоя за транслация DXVK. След поставяне на DXVK библиотеките в папката MPC-HC, трябва да се добави плейъра към драйвера AMD Software Adrenalin и да се активира в профила на приложението AMD Fluid Motion Frames. Подробни инструкции можете да намерите във форума на Reddit.
В момента не е известно дали AMD ще внедри функции за генериране на видео-кадри в официалната версия на драйвера Radeon. Възможността за генериране на кадри за видео-съдържанието обаче може да се търси и AMD да разшири областта на приложение на AFMF, правейки своите продукти още по-привлекателни за потребителите. В идеалния случай, за да постигне това, една компания би предоставила лесен за използване медияплейър от страна на разработчиците и отворен API.
Както пише VideoCardz, съществуват аналогични проекти, базирани на NVIDIA Optical Flow — функция, отговорна за генерирането на кадри от NVIDIA видеокартите. Компанията разполага и с технологията RTX Super Video Resolution, която подобрява в реално време качеството на видеото в поддържаните браузъри.