септември 26, 2023

Според прогнозите на Nvidia, ИИ и DLSSС в бъдеще напълно ще заменят традиционния рендеринг

Nvidia беше първата, която въведе технологиите за изкуствен интелект в игровия рендеринг. След появата на Deep Learning Super Sampling (DLSS), тази технология се развива активно и придобива нови функции. Сега това не е само мащабиране на базата на AI, но и генериране на кадри и умно шумоподтискане с реконструкция на лъчите. В резултат на този успех, Nvidia направи големи планове за развитието на тази област. На неотдавнашната конференция AI Visuals, вицепрезидентът на Nvidia за приложно изследване в областта на дълбокото обучение, Брайън Катандзаро, каза, че в бъдеще задвижваните от AI технологии ще могат да се справят с всички аспекти на рендеринга и, например, DLSS 10 може да замени класическото рендиране в игрите.

През 2018 г., на конференцията NeurIPS, компанията представи демонстрация на виртуален свят, генериран от невронна мрежа. Игровият енджин генерира входните данни и след това невронната мрежа изобразява виртуалния свят. С течение на времето, реализмът на визуализацията, с помощта на невронни мрежи, ще се увеличи и самият процес ще стане по-евтин. Преходът към ИИ-рендеринга ще бъде постепенен. Игровият енджин може да се използва за създаване и персонализиране на света, а AI ще помогне за оживяването на този свят. Може би някъде след 10 години, следващата версия на DLSS ще може напълно да замени традиционните методи за рендеринг. И Nvidia вече работи върху нови невронни методи, които ще бъдат добавени към DLSS технологичния пакет.

Изхождайки от тази визия за бъдещето, може да се предположи, че новите GPU на компанията ще получат още повече тензорни блокове и ще бъдат по-оптимизирани при операциите за дълбоко обучение.


source

Сподели: