Intel измисли начин как да добави поддръжка на трасировка на пътя към интегрираната графика, но резултат скоро няма да има
Intel публикува доклад относно най-новите достижения в областта на моделирането на осветлението с помощта на технология за трасировка на пътя. Инженерите на компанията работят за подобряване на ефективността на тази технология и възможността за осигуряване на нейната поддръжка, дори и при интегрираната графика в централните процесори, а не само за дискретните графични процесори.
Документът предоставя връзки към три дейности, които изследователите на подразделението Intel Graphics ще представят на събитията SIGGRAPH, EGSR и HPG. Изследванията са насочени към оптимизирането на графичната обработка и подобряването на производителността на GPU чрез намаляване на броя на изчисленията, необходими за изобразяване на светлинните отражения.
Първият от докладите представя нов метод за изчисляване на отраженията от материали с груба структура с помощта на GGX-технологията, която опростява моделирането на отразената светлина. Структурата на материалите се свежда до полусферични огледала, които са относително лесни за моделиране.
Вторият материал предлага нов, по-ефективен метод за изобразяване на блестящите повърхности в 3D-среда. Инженерите на Intel признават, че симулирането на лъскави повърхности все още е „отворен проблем“, но новият метод предполага да се вземе предвид средният брой видими акценти на пиксел. Това означава, че работата на GPU може да бъде ограничена само до онези акценти, които са видими за човешкото око.
Третата статия се занимава с изграждането на траекториите на светлинния лъч при различни светлинни сценарии — в „смесени модели на вериги за директно осветление в реално време“. Инженерите на Intel измислиха доста сложна техника, която позволява оптимизиране на изобразяването при директно осветление в реално време.
Решенията, предложени от Intel, все още не гарантират, че интегрираните графични процесори ще могат да се справят с трасировката на пътя, но са насочили усилията си към оптимизиране на решението на този проблем при различните условия и тяхното внедряване ще помогне за ускоряване на работата както при интегрираните, така и при дискретните графики. Предоставянето на тази възможност за вградените графики би било значително постижение: технологията за трасировка на лъчите в реално време навлезе на масовия пазар през 2018 г. и все още изисква значителни ресурси за своята работа. Дори флагманските графични карти се борят с 60 кадъра в секунда в AAA-игри. И когато Intel успее с интегрираната графика, трасировката на лъчи ще стане мейнстрийм.